Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chtěla bych být muž

Proč si nemůžeme vybrat, jestli budeme mužem nebo ženou? Nebo si pohlaví vybíráme, ale nemáme na to dostatek času a sem tam se někdo z nás „sekne“? Tohle je otázka, na kterou máme asi každý jinou odpověď. A někteří lidé se nad tím ani jednou v životě nezamysleli, asi jsou spokojeni s tím, čím jsou…

http://www.spotrebitele.info/vase-prava/clanek.shtml?AA_SL_Sessi

Ale já nejsem spokojená s tím, čím jsem. A to ne z toho důvodu, že bych měla problém se na sebe podívat do zrcadla. Nepřipadám si ošklivá. Ale jen nerespektovaná – lépe řečeno moje pohlaví se cítí být nerespektované.

Jednoho dne jsem se zvedla a šla se poptat na brigádu, jestli by neměli místo. Bylo mi odpovězeno, že místo sice mají, ale ne pro dívky. Myslela jsem, že popadnu první věc, co budu mít po ruce, ale pak jsem se uklidnila a s příjemným úsměvem odešla – „Tak nic, nashledanou“ – bum, bác, zavřely se dveře. Přitom tato práce nebyla nic náročného – ale „unisexové“ roznášení kafe.

Uvnitř mě to vřelo, nebylo to poprvé, kdy jsem narážela na stejný problém. A tomuto problému se říká diskriminace žen. Ačkoliv si říkáme „demokratická“ společnost, tenhle problém je tu stále.

Na toto téma jsem také už nesčetněkrát prováděla rozhovor a poznámky z nich by se dali vypsat asi takto:

  • V průměru mají muži vyšší plat než ženy – nevidím jediný důvod, proč by pan učitel měl mít naducanější peněženku, než paní učitelka…
  • Jen, a jen muži jsou preferováni, před ženami při ucházení se o místo
  • Muži, muži a zase jen muži mohou chodit po pláži bez podprsenky, bez toho aby se na ně někteří pohoršeně dívali – vysvětlete mi, jaký je v tomto ohledu rozdíl mezi mužem a ženou – snad jen ten, že žena má povětšinou větší prsa, než muž, ale když má někdo například velké břicho, tak ho taky nenutíme, aby chodil po koupališti v tričku…

A dále…

  • Kdo bude mít alespoň trošku svalnaté tělo a zadek bez celulitidy již v raném věku bez vydřených hodin ve fitku? Jasně, muž!
  • Kdo může čůrat, kde se mu zachce a nemusí si přitom potupně svlékat celý oděv až ke kotníkům?
  • Kdo má levnější taneční? Muži!

Tak a ještě dále budu pokračovat…

Když jsem procházela vcelku rušným parkem před jedním nejmenovaným úřadem, kdo myslíte, že mě obklíčil? Pánské pohlaví a mají srandu z toho, že před nimi člověk zdrhá. Protože pánové myslete si co chcete, ale obávám se, že žádná z nás se nechce potýkat s vaším kropítkem, co nosíte v kalhotách, při napadení v parku. A tohle také není dávno – procházela jsem městem a pánové směrem ke mně směle vychrlí „p*čo“ – a to „Baník“ jsem nepřeslechla.

A co teprve v jiných zemích, kde musejí chodit ženy s hadrem přes hlavu, nesmějí vystrčit ani kotníky na sluneční paprsky a muži, ti si lážo plážo pochodují na sluníčku opálení do hněda.

Z toho všeho je mi smutno…a jsem za to naše „nedemokratické“ Česko ještě ráda.

Ale pánové – štvete mě „nehorázným“ způsobem, takže buď se ze mě stane chlap a budeme si pěkně rovní a žádný kečičky a výhodičky nebudou a nebo začnu dřít s činkami(což bude mít vlastně stejný efekt, takže hurááá) a když na mě někdo byť malinko zaútočí dostane takovou nakládačku, že se mu o tom bude zdát ještě hodně dlouho…

Autor: Kristýna Gottfriedová | čtvrtek 28.10.2010 10:20 | karma článku: 11,10 | přečteno: 1051x
  • Další články autora

Kristýna Gottfriedová

Je to bazén nebo miska na pití?

Dvojnožci druhý a třetí generace mají na zahradě takovou obří misku s vodou, který říkají “bazén”. Přes zimu je přes ní plachta a na léto tu plachtu sundají. Je to miska poměrně hluboká a s dobrou vodou.

16.7.2021 v 10:52 | Karma: 0 | Přečteno: 91x | Diskuse| Miniblogy

Kristýna Gottfriedová

Obléhání postele dvojnožců - DEN 3

Dneska tu máme den číslo tři mého tažení na zabrání postelového území. Den byl ok, nic zajímavýho. Znáte to – spaní, drbání, snídání, svačení, obědvání, svačení a večeření.

12.7.2021 v 12:13 | Karma: 10,79 | Přečteno: 258x | Diskuse| Letní povídka

Kristýna Gottfriedová

Obléhání postele dvojnožců - DEN 2

Přes den bylo všechno fajné, jak se říká na Ostravsku. Drbáníčko, dlabáníčko a tak, prostě všechno v naprostém pořádku.

9.7.2021 v 22:48 | Karma: 11,24 | Přečteno: 336x | Diskuse| Letní povídka

Kristýna Gottfriedová

Obléhání postele dvojnožců – DEN 1

Musím vám tu poreferovat, jak jsem jel na prázdniny do Plzně. Všichni víme, že bábinku miluju, ale nejsem si jist, jestli víte, že bábinka mě nechce pouštět do svýho pelechu.

8.7.2021 v 22:58 | Karma: 12,51 | Přečteno: 322x | Diskuse| Letní povídka

Kristýna Gottfriedová

Proč při Covid-19 ztrácíme čich a chuť

Co je to čich a chuť? Čich funguje sám o sobě perfektně - když si kněčemu čuchneme, hned to dokážeme “prožít”. A stačí jen malinko molekul, abychom poznali, k čemu jsme si přivoněli.

23.9.2020 v 20:06 | Karma: 19,26 | Přečteno: 830x | Diskuse| Věda
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Macron nabízí sdílení jaderných zbraní pro obranu EU, nechce být vazalem USA

29. dubna 2024  14:08

Důvěryhodná evropská obrana by měla jít nad rámec ochrany, kterou už poskytuje Severoatlantická...

MF DNES má nominaci na Novinářskou cenu. Zaujal rozhovor s trampem na koni

29. dubna 2024  14:07

Nadace OSF zveřejnila seznam nominovaných na Novinářskou cenu 2023. V soutěžní kategorii Regionální...

Náraz do stromu odmrštil auto přes silnici, řidička nadýchala více než promile

29. dubna 2024  14:03

Opilá řidička havarovala v sobotu nad ránem na Jindřichohradecku. Po několika nárazech do stromů...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno 

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 983x
"Ahojky, doufám, že se Vám články budou líbit - (snažím se co můžu:))." je věta, kterou jsem tu měla napsanou celých 9 let. Za tu dobu se toho spoustu změnilo. Ale jedno zůstává, a to je obsah té první věty - stále doufám, že pro Vás články budou čtivou zábavou.